Știai că scorțișoara pe care o mâncăm noi este toxică?

| |

Ei bine, până de curând, eu nu știam treaba asta. Eram convins că scorțișoara nu este doar delicioasă, ci și sănătoasă. Ba chiar auzisem vag de niște studii care spuneau că scorțișoara ajută la scăderea nivelului de zahăr din sânge, deci era și un fel de aliment-minune.

Ei bine, deși toate lucrurile bune pe care le știm despre scorțișoară sunt adevărate, la fel de adevărat este și acela că scorțișoara pe care o mâncăm noi – cea care este disponibilă în orice magazin – este toxică.

Și asta pentru că scorțișoara pe care o mâncăm nu este scorțișoară adevărată.

Scorțișoara “adevărată” este scorțișoara de Ceylon, scorțișoară care arată diferit de cea pe care o consumăm noi – Cassia cinnamon sau scorțișoara Cassia, originară din China sau Indonezia. Mai jos poti vedea diferenta dintre cele doua tipuri de scortisoara:

scortisoara de ceylon

Scorțișoara Cassia, conform studiilor efectuate de-a lungul anilor, poate face rău organismului uman, ducând la inflamarea sau chiar afectarea mai serioasă a ficatului, datorită unei substanțe pe care o are în exces, numită cumarină (coumarin). Dacă nu mă credeți pe cuvânt, Wikipedia confirmă, precum și acest articol din Medical News Today.

Scorțișoara adevărată, cea de Ceylon, are și ea cumarină, însă în cantități mult mai mici. S-a dovedit, de fapt, că ieftina scorțișoară de magazin, originară din China sau Indonezia, are până la de 63 de ori mai multă coumarină decât surioara ei din Ceylon (sursa aici).

De fapt, s-a mers până acolo încât Uniunea Europeană a reglementat folosirea scorțișoarei obișnuite la 50 de miligrame per kilogram pentru că este foarte periculoasă (sursa: aici).

Dacă scorțișoara este toxică și atât de periculoasă, de ce se folosește? Ei bine, știm cu toții că lucrurile nesănătoase nu sunt întotdeauna interzise, iar scorțișoara în sine nu te omoară imediat ce-ai consumat un vârf de linguriță. Consumul constant de cantități mari (aproximativ un vârf de linguriță pe zi, pentru un adult) poate provoca probleme ficatului însă consumul sezonier, în anumite limite, probabil că reduce mult riscurile.

Dacă obișnuiești să mănânci multă scorțișoară, ai o scăpare: poți cumpăra varianta sănătoasă, scorțișoara de Ceylon (care este mult mai scumpă – acesta fiind și motivul pentru care surioara cea toxică este preferată, fiindcă este mai ieftină).

Destul de greu de găsit în România, ea există totuși și o simplă căutare pe Google vă va da două-trei rezultate de magazine care vând acest tip de scorțișoară mai sănătoasă.

Previous

Iată o aplicație perfectă pentru gestionarea finanțelor personale (gratuit)

De ce sunt produsele de la Lidl atât de ieftine?

Next

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.