Cum să călătorești cu un copil mic fără probleme și fără extra stres

| |

La începutul lunii iunie, am revenit dintr-o călătorie prin Europa: a durat exact 30 de zile, timp în care am vizitat mai multe țări și orașe, am călătorit cu trenul și în general cu mijloace de transport în comun, am mers pe jos ore întregi… și totul avându-l alături de noi pe băiețelul nostru de nici doi ani (1 an și 10 luni avea la momentul respectiv).

Și nu, nu ne-am urcat pe pereți, nu a fost o vacanță distrusă, nu ne-am obosit copilul peste măsură, nu a fost deloc horror cum preconizau câțiva prieteni că ar putea să fie.

Cu alte cuvinte, totul a fost perfect, așa că m-am hotărât să vă spun și vouă ce am făcut noi să fie totul atât de bine: poate merge și la alții.

Deci haideți să vedem câteva trucuri și strategii pentru a călătorii prin lume cu copilul fără probleme și fără stres (prea mult).

1. Acceptați de la început că va trebui să vă mulați programul după cel al copilului, nu invers. Consider că cea mai mare greșeală pe care lumea o face în vacanțe sau excursii de genul celei pe care am facut-o noi este aceea de a considera copilul gata să-i facă față ca un adult.

Da, este adevărat că vrei să vezi cât mai multe, că ești dispus să pierzi câteva ore de somn pe noapte, că poate mai sari o masă pentru că ai ajuns ACOLO, dar copilul nu poate face asta. Și probabil cu cât este mai mic, cu atât programul îi poate suferi mai puține modificări.

[quads id=3]

Noi știam exact programul de somn și masă al băiețelului nostru (probabil cele mai importante lucruri de considerat) și am avut grijă să ne planificăm totul în funcție de acestea.

Pauzele lungi si dese, cheia vacantelor reusite :)
Pauzele lungi si dese, cheia vacantelor reusite

Da, asta a însemnat că în general a trebuit să ne culcăm seara de la ora 9, maxim 10; da, asta a însemnat că am fost mai mereu în cameră în jur de ora 12 pentru masa de prânz și somnul micuțului… și cu toate astea nu am avut nicio problemă.

Cel mai important: copilul a fost fericit, iar copil fericit înseamnă părinți fericiți (și liniștiți).

2. Aveți în vedere ce îi place când planificați vacanța. Noi poate am fi vrut să vedem mai multe muzee, case ale unor persoane celebre sau sa vizităm interiorul palatului Schonbrunn… dar micuțul ar fi văzut camere mobilate, pietre și alte lucruri plictisitoare pentru el.

[quads id=4]

Nu ne-am putut abține și am mers într-un muzeu foarte interesant in Zagreb: Museum of Broken Relationships, unde diferite persoane trimisesera diferite obiecte ce le aminteau de foste relații mai mult sau mai puțin eșuate, însoțite de o mică poveste: fie foarte amuzantă, fie tristă.

Oricum, interesantă. Vă dați seama că micuțul a înnebunit cât am stat noi pe-acolo să citim și să ne amuzăm.

Până și în grădinile zoologice atracțiile clasice: elefanții, girafa sau leii nu au fost la fel de interesante ca oițele cu care s-a putut juca, păsările care îi erau cunoscute și fântânile din grădini.

Poți educa un copil, îl poți încuraja să îi placă anumite lucruri, dar ai in vedere că uneori e prea mic pentru a aprecia lucrurile pe care adulții le apreciază!

Everynbody needs some alone time...
Everynbody needs some alone time…

3. Oferiți-i timp doar pentru el. Deși am stat în general doar 3 nopți în fiecare oraș, am avut grijă ca cel puțin o dată să mergem cu el la un loc de joacă (deși de obicei mergeam în fiecare zi).

[quads id=5]

E drept că am pierdut, per total, câteva ore de explorat în fiecare oraș, dar copilul a fost mereu fericit.

4. Țineți-l ocupat și interesat. În cazul nostru, micuțul este fascinat de fântâni (chiar și o țâșnitoare este pentru el interesantă) și statui.

Mereu petreceam ceva mai mult timp când vedeam câte una, iar în rest aveam grijă să îi arătăm lucruri interesante (sau pe care le făceam noi să pară interesante, gen: “oau, uite ce autobuz ROȘU!”) pentru a nu se plictisi.

Cu copii mai mari deja merg de minune joculețele simple (cine numără cei mai mulți câini, vede cele mai multe statui etc) și totul va decurge mult mai bine.

Mereu trebuie sa aiba ceva de facut
Mereu trebuie sa aiba ceva de facut – mancatul biscuitilor cu furculita a fost o activitate fascinanta pentru el!

5. Acceptați faptul că nu totul va merge conform planului. Deși am avut grijă să ne planificăm din timp toate activitățile, toate obiectivele – TOTUL până la cel mai mic detaliu – planurile de acasă nu vor fi întotdeauna respectate din diferite motive.

[quads id=6]

Băiatul nostru care nu a răcit decât o dată – o răceală foarte ușoară – a reușit să răcească destul de rău când eram în Verona.

Temperatură mare, răgușeală, nas înfundat… au fost țipete, au fost câteva zile ceva mai grele, pentru că trebuia să continuăm, iar el era cu toane din cauza bolii, dar atunci am luat-o și noi mai încet, am petrecut o zi aproape în întregime în casă, și asta a fost.

Mereu gasim locuri de joaca pentru o vacanta perfecta

6. Jucarioare și activități pentru copii. Astea sper eu că sunt de la sine întelese, dar le trec pentru orice eventualitate.

[quads id=7]

Noi am avut mereu la noi un rucsac cu câteva maimuțoaie cu care să se joace băiețelul, dar și creioane de colorat și hârtii (fiindcă și asta îi place mult) care l-au ținut mereu ocupat.

Poate anumiți părinți nu sunt de acord cu asta – și înțeleg de ce – dar noi avem și pe telefon câteva joculețe pentru copii care îl țin ocupat și entertained. Toate ajută.

În final, cele 30 de zile pe care le-am petrecut în această vacanță cu copilul nu au fost deloc de coșmar, ba din contră.

Nu au fost lipsite de câteva crize de plâns sau schimbări bruște de dispoziție – care există de obicei și când suntem acasă, nu au lipsit nici momentele când, obosit fiind, îmi părea ca băiețelul meu este cel mai plângăcios din lume, dar adevărul este, când mă gândesc acum în urmă la tot ce s-a întâmplat, pot spune liniștit că a fost foarte bine.

Nu copiii sunt problema când vine vorba de plecat în vacanțe – fie ele scurte, fie ele mai lungi – ci părinții care nu știu cum să se adapteze noii situații.

Previous

Cât ne-a costat vacanța de 30 de zile cu trenul prin Europa

Bem sau nu apă de la robinet?