Cum calculezi valoarea unui blog daca vrei sa-l vinzi sau sa cumperi

| |

Pentru cei ce nu stiu, trebuie sa incep prin a spune ca sunt ceea ce s-ar numi Blogger Profesionist. Adica job-ul meu este bloggingul si fac asta inca din 2008 si desi inca nu am ajuns la sume magnifice care sa dea lumea pe spate, castig suficient cat sa duc un trai decenet aici in Romania.

De cand am intrat in lumea asta a bloggingului, am cumparat trei bloguri si am vandut 5. Deci, cat de cat, stiu despre ce vorbesc.

De ceva timp incoace cochetez cu ideea cumpararii unui nou blog si, desi atentia mea este in proportie de 90% pe bloguri in limba engleza, am zis sa arunc o privire blogurilor romanesti aflate la vanzare.

M-am ingrozit vazand preturi aproape ireale pentru produse de toata jena. Asa ca m-am hotarat sa scriu acest articol in care sa va spun cum se calculeaza valoarea unui blog: un articol care va fi bun si pentru cei care vor sa cumpere, dar in special pentru cei care vor sa vanda, fiindca stabilirea unei valori realiste inseamna vanzarea produsului.

Asadar, uitandu-ma la niste liste de bloguri romanesti aflate la vanzare, am vazut persoane care cereau chiar si 10,000 de dolari pentru bloguri fara trafic, fara venituri, fara potential. Nimeni nu va cumpara asa ceva!

Cand vine vorba de stabilirea valorii exact a unui blog, trebuie sa fim in primul rand realisti. Stiu ca majoritata oamenilor sunt atasati de proiectele lor, in timp ce altii considera ca acestea au un potential urias.

[quads id=3]

Din pacate, putine persoane sanatoase la cap vor plati bani buni pentru un “poate”. Asadar, inainte de a incerca sa calculezi valoarea unui blog, trebuie sa stii cateva lucruri impotante:

  • Cati bani aduce blogul lunar (probabil cel mai important element)
  • Ce trafic are blogul tau
  • De cand exista blogul (domeniile cu vechime sunt ceva mai valoroase)
  • Cata munca este necesara pentru generarea de continut (scrii doar tu pe blog, 8 ore pe zi, platesti pe cineva sa scrie articolele sau vizitatorii genereaza continut – astea sunt lucruri extrem de importante si cu cat este mai automatizata treaba, cu atat valoarea creste).
  • Potential de crestere (da, si acesta este important, pana la urma)

Acum ca stii toate lucrurile astea, este timpul sa evaluezi exact blogul. In general, regula este ca pretul corect este undeva intre 20 si 32 de luni de venit.

Adica daca blogul tau aduce lunar 100 de Euro, poti considera un pret corect o suma intre 2,000 si 3,200 de euro.

[quads id=4]

Exista foarte putine situatii in care un blog valoreaza mai mult decat un simplu multiplu al profiturilor: un domeniu extrem de bun sau puternic (cu multe sau macar cateva backlinks de calitate, greu de obtinut) sau cu continut de calitate dar neoptimizat.

Insa in cea mai mare majoritate a cazurilor, aceste reguli nu se aplica oricat de buna parere (subiectiva, de altfel) am avea.

Daca nu ai un blog puternic, un blog cu adevarat bun (si “bun” nu se refera la valoarea literara pe care i-ai adus-o), atunci nu iei niciun alt element in considerare si vinzi la valoarea recomandata de mai sus.

Daca insa ai un blog bun si cu potential, poti incerca sa plusezi: daca traficul este ridicat si in crestere, ai un bonus fiindca poti estima cresteri in venituri.

Daca blogul este foarte vechi si actualizat constant, ai un nou bonus fiindca cel care cumpara are certitudinea ca veniturile raman cel putin constante. In cele din urma, daca reusesti sa faci cumparatorul sa vada ca produsul are potential de crestere, ai un al treilea bonus.

[quads id=5]

Deci, vei reusi sa vinzi blogul tau care face 100 de euro pe luna cu 5,000 de Euro!

Din pacate, nu asa sta treaba. Toate aceste “bonusuri” nu fac decat sa incline balanta despre care vorbeam inainte spre suma mai mare si anume 24 de luni de venituri curente.

Foarte rar vei gasi persoane care sa ofere aceasta limita superioara, fiindca riscul este mare: un blog poate oricand sa “moara” si investitia initiala sa nu fie vreodata recuperata. Dar cu cat te apropii mai mult de cele 32 de luni de venituri, cu atat poti fi mai multumit de afacerea facuta!

Probabil cea mai de bun simt intrebare pe care trebuie sa ti-o pui cand vine vorba de evaluarea unui blog este: eu as da banii astia pe el?

Daca esti sincer cu tine, luand in calcul toate lucrurile pe care tocmai le-am zis, vei reusi sa stabilesti valoarea corecta a blogului tau. Stiu, e trist ca mai trebuie sa tai un zero din asteptari, dar macar vei realiza vanzarea. Altfel, iti pierzi doar timpul.

Previous

Purtatul bebelusului: sase reguli pentru a o face corect

Cât cheltuim pe mâncare lunar (şi de ce eu cheltuiesc mai mult?)

Next

Leave a Comment