close
Sanatate

Mananc mult si slabesc: adevarat sau fals

te ingrasi mancand mult

Pentru a ajuta intreaga omenire, m-am hotarat sa ma transform in cobai si in ultimele 3 saptamani sa mananc mult si multe prostii. Cum in aceasta perioada s-a intamplat sa fie si Pastele, stomacul meu a avut de digerat de toate, de la miel si oua rosii si drob la hamburgeri si shaorma si pizza. Oare exista posibilitatea sa slabesti mancand mai mult decat poate corpul tau sa consume si inmagazineze?

(Nota: Acest “studiu” ad hoc a venit intamplator, ca urmare a vizitei mele la Bucuresti in special pentru gala SuperBlog. Ca om simplu din provincie, inconjurat de toate miresmele si aromele din capitala, am cedat tentatiei. Aceste NU este un studiu pe bune, in caz ca avea cineva dubii)

Iata cam cum a aratat meniul meu zilnic in aventura mea de a slabi mancand mult:

Dimineata: oua rosii cu drob, urmate de pasca si/sau cozonac. Sau merdenele, covrigi si alte bunatati “sanatoase” de la patiserie.

Pranz: Pizza sau shaorma. Mare. Fripturi (grase) cu cartofi la cuptor. Genul “inecat in grasime”. Mereu desert, de la pasca si cozonac la amandine si alte prajituri.

Cina: Pizza sau shaorma. Meniu de la McDonald’s. Niste wrapuri de la Springtime (Cheesy Haloumi chiar e bun!) sau alte porcarii de genul. Bere multa.

Am calculat, la un moment dat, folosind informatiile oferite de cei de la McDonald’s, cate calorii am consumat: putin peste 2000, de la un Big Tasty (daca nu ma insel) c-o portie mare de cartofi si un Sprite mare. Adica am ras la o singura masa necesarul zilnic de calorii. Voi stiati ca faceti asta cand mancati o “bunatate” de la fast food?

La mine totul a fost intentionat. Am zis ca-mi ofer libertatea de a ma balacii in grasimi pentru ca “introduceti orice scuza aici”. Asta este adevarul. Uneori cautam scuze pentru a manca. Pentru a face ceva ce nu ar trebui sa facem, ceva ce nu ne dorim sa facem, in cazul in care eu sunt la un auto-impus regim de vreo cateva luni, un regim care chiar dadea roade.

Rezultatul? Dupa aproape trei saptamani de mancat haotic, lucruri pe care in mod normal nicio persoana intreaga la minte nu le-ar consuma in cantitatile in care am consumat eu, m-am ingrasat cu aproape 5 kg. Daca o tinem tot asa, ajungem sa punem 60 de kilograme pe an. Adica ne sinucidem incet-incet.

Deci, pana la urma, este posibil sa mananci mai mult decat poate organismul tau sa inmaganizeneze si, deci, sa slabesti mancand mult? Cu siguranta, nu. Chiar daca organismul nu poate absorbi toate cele 2000 de calorii de la o singura masa (sunt voci care sustin asta), sa nu uitam ca este oricum vorba de o cantitate uriasa de calorii… si astea se aduna. Cum a fost si in cazul meu, aruncand pe apa sambetei o luna si ceva de slabit natural, fara regimuri si diete.

Dar poate ca uneori avem nevoie de un astfel de “wake up call” pentru a ne da seama care ne sunt prioritatile.

Tags : cum sa slabesticum sa te ingrasicure de slabiremancareslabit

5 Comments

  1. Daca nu ai vreo problema cu tiroida sau ce glande or mai fi implicate in treaba asta (relax nici endocrinologii nu stiu sigur dar par mai credibili cand isi dau cu parerea) nu ai cum sa slabesti manacand multe calorii. Poate sa mananci o cantitate mare de salata verde sau alte minuni fara calorii sa poti spune asta. Sa nu zic pe langa calorii cate chimicale ai mancat de la aditivi 🙂

    1. Asta-i clar! Nici macar painea din comert nu are doar trei ingrediente (drojdie, faina, sare) ci o sumedenie de conservanti si agenti de afanare si alte prostii…

  2. Mananci 2000 calorii – atunci consuma 2000calorii. Pt asta, un marathon e suficient (4 ore de alergat, 4x 500 calorii).
    F. multa lume se uita la grasimi. Problema la o masa fast food nu e continutul de grasimi, ci faptul de proasta calitate, ca sunt arse/prajite, dar si ca sunt combinate cu faina, si muulte chimicale
    ce pot avea ca efect: schimbarea metabolismului…

    1. Si, o spun ca persoana care nu are McDonald’s in orasul in care traieste, nu sunt nici chiar asa bune. Dar, deh… sunt comode, rapide, prezentate frumos… 🙂

Leave a Response